16 Nisan 2016 Cumartesi

Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek - Ayfer TUNÇ




               Ayfer TUNÇ'un bu ödüllü kitabı,68 doğumlu olarak beni çocukluğuma götürdü. Bana tam bir nostalji yaşattı.
              Çocukluğumda oynadığımız oyunlardan,mahalle ve ev düzenine kadar bir çok şeyi kitap sayesinde hatırladım. Cayır cayır yanan sobanın yanında uyumaktan nasıl keyif aldığımı,divanda oturmanın rahatlığını,siyah okul önlüğümü,beyaz yakamı,mahallemizin bakkalı Ahmet amcayı,eve ilk televizyonu aldığımızdaki coşkuyu,oşinografi dairesinden :) bildirilen hava ve yol durumunu ve daha bir çok şeyi bu kitap sayesinde hatırladım.
             Fakat kitapta çok detay ve ayrıntıya girilmiş.Ayrıca bir duygu katılmadan tamamen düz bir anlatım kullanılmış.Ders kitabı kıvamında olmuş.O yüzden sıkıldığım ve geçtiğim yerlerde oldu.
            Sonuç olarak , arada sıkılacak olsanız da , benim gibi özellikle 70'li yıllarda çocukluğunuzu yaşamış iseniz , şöyle  bir geçmişe gitmek için kitaplığınızda bulunması gereken bir kitap.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder